Novelty and Nobility in Learning and Design

مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر

مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر 2023

می خواهیم شما را با بهترین مقصدهای مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر و بطور کلی مهاجرت تحصیلی و کاری در این زمینه آشنا کنیم.

اگر در زمینه طراحی طلا و جواهرات دارای تخصص هستید؛ به دنبال یک فرصت شغلی مناسب می گردید و می خواهید بازار کار خود را در دنیا بشناسید با ما در این مطلب از آموزشگاه طراحی طلا و جواهر Gemodart متخصص در ارائه خدمات طراحی، تولید و آموزش طراحی و ساخت طلا و جواهر با صدور مدرک بین المللی و همچنین مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور همراه شوید.

رقابت جهانی در بازار کار طراحی طلا و جواهر

با وجود آینده درخشان و روشن بودن مسیر، جهت ورود به صنعت جواهرات، شغل طراحی طلا و جواهر، کاری بسیار دشوار است که بازار رقابتی بسیار شدیدی در دنیا دارد. تولیدکنندگان و صنعتگران این حرفه به دنبال استعدادهای جوان و خلاق هستند تا بتوانند در این مسابقه نفس گیر بر رقبای خود پیشی بگیرند و فروش بیشتری را از آن خود کنند. هر چند دستمزد، پرداخت و مزایای شغل طراحی جواهرات بالا است اما شرایط شغلی آن بستگی به شرایط و موقعیت‌های مختلفی دارد. با وجود این چالش، شغل طراحی طلا و جواهر از آن‌ دست حرفه‌هایی است که هنر و صنعت را به هم پیوند می زند و طراح را به خلاقیت و ابتکاری هیجان انگیز وا می دارد. بنابراین می توان گفت اولین شرط برای موفقیت در این شغل قبل از اقدام برای مهاجرت، ذوق هنری و خلاقیت است.

 

 

بهترین کشورها برای مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر

رونق بازار کار طراحی طلا و جواهر در کشورهای مختلف بستگی به شرایط خاصی دارد، اما بعضی از کشورهای مهم و فعال در زمینه طراحی، ساخت و بازاریابی طلا و جواهر به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت عبارتند از:

 

ایتالیا؛ مهد جواهرات چشم نواز

کشور ایتالیا به عنوان یکی از مراکز برجسته طراحی و تولید طلا و جواهر در جهان شناخته می‌شود. شهرهای فلورانس و ونیز در این زمینه معروف تر هستند و به طراحی و ساخت جواهرات خاص و با کیفیت بر سر زبان ها افتاده اند. این کشور برای بازاریابی بین المللی، جواهرات خود را با دیزاین خاص و منحصر بفرد به کشور های سرتاسر دنیا صادر می کند.

طراحی جواهرات نیز یکی از شغل‌های مشهور و محبوب در ایتالیا است به همین دلیل این کشور قطب طراحی و تولید طلا و جواهر در جهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید صنعت جواهرات در ایتالیا با بیش از 700 سال تجربه، به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی این کشور به شمار می‌رود. در رشته طراحی جواهرات، جوانان کارآفرین با ایده‌ها، خلاقیت، ذوق و حس تجربی خود، جواهراتی را طراحی می‌کنند که به سرعت در همه دنیا رواج پیدا می‌کند و محصولات آنها به سادگی در بازار جهانی به فروش می‌رسد.

 

 

فرانسه؛ با الگوهایی آمیخته از سنت و مدرنیته

از آنجا که فرانسه یکی از کشورهای پیشرو در صنعت هنر است، بازار کار طراحی جواهرات نیز در آن به عنوان یکی از مهمترین زمینه های شغلی شناخته می‌شود. شهر پاریس یکی از معروف ترین مراکز طراحی طلا و جواهر در جهان است. این شغل در فرانسه بسیار قدیمی و همچنان محبوب و پرطرفدار است؛ صنعت جواهرات از قدیم الایام با هنرمندان و صنعتگرانی که از مهارت و هنر خود برای ساخت جواهر استفاده می کردند، در این کشور زیبا و هنرپرور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

پس اگر به دنبال بهترین مقصدهای مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر می گردید کشور فرانسه یکی از گزینه های شماست که می توانید در آن، یک شغل هنری پر درآمد و پرطرفدار داشته باشید. هنرمندان و طراحان جواهر در فرانسه با توجه به سابقه، پیشینه و ارثیه فرهنگی و هنری این کشور، معمولاً از الگوهای قدیمی و سنتی استفاده می کنند؛ به همین دلیل جواهرات فرانسوی در سراسر دنیا شهرت دارد و مورد توجه افراد معروف و ثروتمندان قرار گرفته است.

تلفیق فرهنگ ها

البته طراحی جواهرات فرانسوی امروزه تحت تأثیر فرهنگ های مختلفی چون فرهنگ آمریکایی، فرهنگ ژاپنی و فرهنگ چینی نیز قرار دارد. بهر حال هنرمندان و طراحان جواهر در فرانسه تلاش می کنند که طرح های خود را با توجه به نیازها و سلیقه مشتریان خود پیاده سازی کنند و در نهایت جواهراتی خلق کنند که مورد علاقه مردم سرتاسر دنیا باشد. در کل، شغل طراحی جواهرات در فرانسه یکی از محبوب ترین و معروف ترین شغل های هنری این کشور است که توجه بسیاری از افراد مهاجر را با این تخصص به خود جلب کرده است.

 

 

آمریکا؛ پایتخت برندهای طلا

محل تولد و ایجاد تعداد زیادی از برندهای معروف جواهرات در آمریکا است؛ این کشور به عنوان یکی از مهمترین بازارهای جهانی زیورآلات قیمتی شناخته شده است؛ امروزه دیگر شهرت شهرهای نیویورک و لوس آنجلس در صنعت جواهر سازی در قلب ایالات متحده آمریکا بر کسی پوشیده نیست.

به دلیل رونق این صنعت، شغل طراحی جواهرات در آمریکا از مشاغل جذاب و خلاقانه با درآمد بالا محسوب می‌شود. پس اگر در حرفه خود تخصص دارید نگران پیدا کردن شغل در این کشور نباشید. آمریکا در صدر لیست کشورهای مصرف کننده طلا و جواهرات قرار گرفته است و بر خریداران این محصول روز به روز افزوده می شود. بنابراین یافتن شغلی مناسب در زمینه طراحی و ساخت جواهرات در آمریکا به راحتی امکان‌پذیر است. متخصصین طراحی جواهرات در طول زندگی خود در این کشور می‌توانند به چندین حرفه‌ی متفاوت همچون طراحی، ساخت، بازاریابی و فروش جواهرات روی بیاورند و درآمد خوبی کسب کنند؛ هر چند هر کدام از این شغل ها طبیعتاً با چالش‌های خاص خود همراه است. به طور کلی، افراد با انگیزه، خلاق و با تجربه در حوزه طراحی جواهرات در آمریکا به دلیل پرداختی خوب، در کسب و کار خود موفقیت زیادی کسب خواهند کرد و آینده شغلی خود را به نوعی تضمین می نمایند.

مهد تکنولوژی طراحی طلا و جواهر

طراحان جواهر در آمریکا با استفاده از دستگاه‌ها جدید و تکنولوژی‌های پیشرفته، ایده و طرح‌های بسیار زیبا و منحصر به فرد خود را به واقعیت تبدیل می کنند و فرصت بسیار خوبی دارند تا طرح‌های خود را با بالاترین دقت و کیفیت بسازند و به بازار جهانی عرضه کنند.

به همین دلیل در آمریکا طراحی جواهرات برای بسیاری از افراد جوان و جویای کار یک شغل جذاب و پر درآمد به شمار می‌رود. شما نیز می توانید به این کشور مهاجرت کنید و در کارگاه‌های جواهرسازی کوچک و یا در کارخانه‌های بزرگی که به تولید جواهرات مشغول هستند،  فعالیت حرفه ای خود را به صورت مستقل و یا به عنوان طراح آزاد، شروع کنید و طرح‌های خود را به بهترین شرکت‌های جواهرسازی بفروشید.

مسلما با توجه به رشد روزافزون صنعت جواهر در سراسر جهان، طراحی جواهرات یک شغل درآمدزا، پرمزیت و روبه پیشرفت در آمریکا است. آینده این صنعت در آمریکا بسیار روشن است و تلاش‌های فراوانی برای بهبود کیفیت و طراحی جواهرات در این کشور در حال انجام می باشد.

 

 

مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر در هند؛ مرکز صادرات طلا و جواهر در دنیا

تولید کنندگان جواهر بزرگی در هند فعالیت دارند به طوریکه بخش قابل توجهی از صادرات این کشور مربوط به حوزه طلا و جواهر است. در آسیا نیز کشور هند به عنوان مرکز تولید و صادرات جواهرات شناخته شده است که بخش زیادی از زنجیره های فروش جواهرات در جهان را به خود اختصاص داده است.

در هند، طراحی جواهرات شغلی محبوب و پرطرفدار است که در همه رده های جامعه رایج است. هزاران نفر در گوشه و کنار این کشور مشغول فعالیت در زمینه طراحی طلا  و جواهر هستند. این شغل در هند به عنوان هنری محبوب و جاافتاده شناخته شده است. بسیاری از مشتریان هندی به دنبال طرح های منحصر به فرد و زیبا هستند به همین دلیل داشتن خلاقیت برای موفقیت در این شغل بسیار مهم است.

صنعت طلا و جواهر هندوستان برای مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر

به دلیل تاریخچه و فرهنگ قدیمی هند در طلاکاری و جواهرسازی، طراحی طلا و زیورآلات در هند یک سنت فراگیر است. در بخش بزرگی از بازار هند با وجود تغییرات فناوری و ظهور دستگاه های جدید، صنعت جواهرات همچنان به صورت دستی و یا با استفاده از نرم افزار های اختصاصی رواج دارد. در شهرهایی مانند مومبایی، کلکتا، جیپور و دهلی نو بازارهای سنتی طراحی و ساخت طلا بیشتر به چشم می خورد.

می توان گفت طراحی جواهرات در هند یکی از شغل هایی است که برای مقصد مهاجرت جوانان متخصص در این حرفه توصیه می شود. از طرفی دیگر چون این شغل با هنر و طراحی در ارتباط است، رشته های مرتبط با آن مانند هنرهای زیبا، ذهن خلاق، طراحی صنعتی و گرافیک و… فرصت های شغلی خوبی را برای افراد ایجاد می کند.

 

 

چین؛ در جستجوی طراحان خلاق جواهرات

این کشور به دلیل داشتن توانایی مالی قوی و قیمت مناسب مواد اولیه برای تولید جواهرات بخش عظیمی از بازار جهانی را در بر گرفته است. طراحی جواهرات یک شغل پرطرفدار در چین است و از دیدگاه اقتصادی، مهمترین صنعت تولید جواهر در جهان محسوب می‌شود. در چین، صادرات جواهرات به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، رشد اقتصادی این کشور را دوچندان کرده است. طراحان جواهرات از هر قشر و سطح اجتماعی می‌توانند در این حرفه به راحتی فعالیت کنند و درآمد قابل قبولی داشته باشند. از طرفی به دلیل علاقه زیاد مردم چین به جواهرت، تلاش های بسیاری برای ایجاد طرح یا الگوهای جدید در حال انجام است که نیاز به جذب نیروهای مستعد و خلاق را بیش از بیش آشکار می کند.

 

تایلند؛ بازاری برای سوغاتی هایی از جنس طلا

تایلند یکی از کشورهای مهم در صنعت طلا به حساب می‌آید. طراحی طلا در این کشور به دلیل هنر و صنعت بالایی که دارد، از جذابیت زیادی برخوردار است. بازار کار طراحی طلا در تایلند بسیار پر رونق و شامل صدها کارگاه کوچک و بزرگی است که در نقاط مختلف این سرزمین مشغول طراحی و تولید محصولات طلا وجواهرات هستند. علاوه بر این، در نواحی مختلف تایلند، بازارهای بزرگی وجود دارند که بهترین محصولات طلا در دنیا را به فروش می‌رسانند. اکثر این بازارها در شهرهای بانگکوک، چیانگ‌مای و پاتایا واقع شده‌اند. در این شهرهای مشهور مغازه‌های طلا و جواهرات زیادی وجود دارد که به جهت ظرفیت تولید بالا و همچنین قیمت مناسب برای گردشگران خارجی نیز جذاب است.

در این بازارها می‌توانید انواع جواهرات طلا، از جمله گردنبند، دستبند، گوشواره‌، انگشتر و سایر زیورآلات را با طراحی های خاص پیدا کنید. انواع مختلفی از الماس، زیرکونیوم، صدف و پرل، مرجان و سنگ‌های قیمتی نیز در بازار تایلند به دلیل کیفیت و ظاهر زیبا در بین کشورهای دیگر محبوبیت فراوانی دارد.

به طور کلی، بازار کار طراحی طلا در تایلند یکی از مهمترین و پر رونق‌ترین صنایع این کشور به شمار می‌رود که مقصد خوبی برای مهاجرت کاری و تحصیلی با این تخصص می باشد.

اقتصاد تایلند

بهرحال تایلند یکی از اقتصادهای پویای جهان است و بخش طلا و جواهر یکی از بخش‌های مهم صادراتی این کشور است. واحدهای تولید جواهرات در این کشور با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به تولید جواهراتی با کیفیت و طراحی‌های منحصر به فرد می‌پردازند. چرا که طلا و جواهرات در تایلند برای مردم محبوبیت فراوانی دارند؛ حتی سالانه بسیاری از مردم دنیا برای خرید جواهرات به تایلند سفر می‌کنند.

با توجه به محبوبیت طلا و جواهرات در تایلند، این بخش از صنعت و مشاغل مرتبط با آن مانند طراحی زیورآلات، به یکی از پایدارترین و جاذبه‌های تجاری این کشور تبدیل شده است.

 

 

هنگ کنگ؛ دریچه ای جهانی به صنعت طلا

هنگ کنگ یکی از کانون‌های اصلی تجارت در جهان است که بازار طراحی و ساخت جواهرات نیز در آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بزرگترین بازار طلا در منطقه سنگگ مای متمرکز شده است و بیشترین فعالیت‌های صنعت طلا و جواهرات در این منطقه صورت می‌گیرد.

 

طراحان و سازندگان طلا در هنگ کنگ برای تامین نیازهای بازار داخلی و بین‌المللی فعالیت گسترده ای دارند. آن‌ها مهارت‌های پیشرفته خود را در طراحی و ساخت جواهرات از طریق آموزش و تجربه به دست می آورند و همواره با ارائه محصولات با کیفیت و طرح‌های نوآورانه‌ توجه فعالان صنعت طلا را در جهان به خود جلب می نمایند.

مزایا هنگ کنگ

از جمله مزایای بازار کار طراحی طلا در هنگ کنگ، برخورداری از ترکیب رضایت بخشی از مهارت، ذوق، تکنولوژی و  درآمد مناسب است. تولیدکنندگان برندهای مطرحی در بازار هنگ کنگ خدمات خود را ارائه می دهند؛ بنابراین در طول زمان هزینه تولید جواهرات در این کشور کاهش می‌یابد. ویژگی بارز دیگر این بازار استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد مصرفی مدرن در طراحی و تولید جواهرات می باشد که برای مهاجرین جوان و خلاق نکته بسیار مهمی است.

 

از دیگر مزایای بازار کار طراحی طلا در هنگ کنگ، دسترسی آسان به بازار بین‌المللی است. شرکت‌های طراحی طلا در هنگ کنگ محصولات خود را به کلیه نقاط جهان صادر می‌کنند و تا به امروز توانسته‌اند با برندهای بزرگ در دنیا به رقابت بپردازند. علاوه بر آن بازار کار طراحی طلا در هنگ کنگ به عنوان یک مرجع بین‌المللی در طراحی و ساخت جواهرات، پتانسیل بالایی برای توسعه و گسترش دارد. بنابراین با مهاجرت کاری و تحصیلی به این کشور محدودیت ها را برای تبدیل شدن به یک طراح طلا مطرح و فوق حرفه ای از سر راه خود برداشته اید.

 

اسپانیا؛ مملو از بازراهای لوکس جواهرات

وجود بازارهای بزرگ طلا و جواهر در اسپانیا بخصوص در شهرهای زیبای مانند مادرید، بارسلونا، والنسیا و سئوتو باعث افزایش مهاجرت تحصیلی و کاری و رشد تقاضا برای شغل طراحی جواهرات در این کشور شده است. این بازارها اغلب در محله های معروف و تجاری شهر قرار دارند و انواع مختلفی از طلا، الیاف، الماس، جواهر، سنگ های قیمتی و محصولات طلا و جواهر را با طرح های چشم نواز ارائه می دهند.

بازار زنجیره ای El Corte Ingles  جز بزرگترین بازارهای جهان است و در آن محصولات طلا و جواهر بسیاری از طراحان بنام صنعت طلا عرضه می شود. از دیگر بازارهای معروف در اسپانیا می توان به بازار Preciados  در مادرید، بازار Passeig de Gracia  در بارسلونا و بازار Colón  در والنسیا اشاره کرد. این بازارها به دلیل محبوبیت فراوان در رونق صنعت جواهرسازی اسپانیا نقش مهمی دارد و مهاجران زیادی را برای اشتغال در حوزه طراحی طلا به این کشور جذب می کند.

 

شرایط لازم برای مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر چیست؟

همانطور که عنوان شد مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر به کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، چین، هند، فرانسه و ایتالیا بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. این صنعت در این کشورها به دلیل علاقه‌ی بسیار مردم به طلا و جواهر روبه توسعه است. لازم است برای مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر به کشور مورد نظر، از میزان تجربه و دانش فنی خود استفاده کنید. رزومه کاری خود را با توجه به شرایط کاری کشور مورد نظر بروزرسانی نمایید. می‌توانید در رزومه و درخواست شغلی خود بر روی مهارت‌های شخصی تان از جمله خلاقیت، توانایی‌های ارتباطی، همکاری و روحیه تیمی داشتن، قابلیت حل مسئله و… تاکید کنید.

برای شروع بهتر است از طریق وب سایت های اینترنتی و سایت‌های مشاغل نظیر LinkedIn و Indeed، به دنبال فرصت‌های شغلی در کشور مورد نظر خود بگردید و درخواست‌های خود را ارسال نمایید. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره دفاتر مهاجرتی استفاده کنید تا بهترین تصمیم را برای مهاجرت با تخصص طراحی طلا و جواهر به کشور مقصد بگیرید.

 

 

نکته پایانی

اعطای گواهینامه معتبر بین المللی و مدرک سازمان فنی و حرفه ای این آموزشگاه شما را به راحتی برای ورود به بازار کار طراحی طلا و جواهر آماده می کند. تا بتوانید به عنوان مهاجر مورد پذیرش قرار بگیرید. برای این منظور، لازم است مدارک تخصصی مرتبط با رشته طراحی جواهرات داشته باشید . از این تخصص در کشور مبدا و یا در کشورهای دیگر به صورت حرفه‌ای استفاده کرده باشید تا نهایتا با ایراد درخواست مهاجرت به کشور مورد نظر از طریق بررسی و ارزیابی مهارت‌های خود و مطابقت با معیارهای پذیرش، به عنوان مهاجر پذیرفته و به مشغول به کار شوید.

علاوه بر آن می توانید از مشاوره کارشناسان متخصص و باتجربه و اساتید مجرب آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد Gemodart برای پیشرفت آموزش های خود کمک بگیرید.

 

 

تا اینجا 9 نفر امتیاز داده
اگه خوشت اومد به اشتراک بزار!

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب
ورود | ثبت نام

ورود و ثبت نام یکپارچه آموزشگاه جمودارت!